Itälän koulun oppilaat siirtyvät Länsinummelle

Suomenkielinen koulujaosto on päättänyt siirtää vuosiluokat 0–5 Itälän toimipisteestä Länsinummen koululle 1.8.2026 alkaen. Itälän koulu yhdistettiin hallinnollisesti Länsinummen kouluun jo vuonna 2024. Muutoksen taustalla ovat oppilasmäärän väheneminen sekä se, että Itälän koulukiinteistö on tullut käyttöikänsä päähän.

Samalla koulukuljetusrajaa koko kaupungissa alennetaan. Vuosiluokan 3 oppilaille raja on jatkossa 3 kilometriä. Vuosiluokkien 4-5 oppilaille koulukuljetusrajaa lasketaan 3 kilometriin talvikaudella, marraskuusta maaliskuun loppuun. Muutoksen myötä noin 180 uutta oppilasta on oikeutettu koulukuljetukseen.